6 Ağustos 2015 Perşembe

kozüldürüq

Bazı kelimeler var Tatarcada, niye bu kadar zorlama sesler seçilmiş anlamak mimkün değil azizim. Bildiğin "gözlük" hangi ses uyumuyla, hangi gırtlak yapısıyla "kozuldürüq"diye kullanılır ki?

Neyse efendim, gözlük hakkında yazacak çok birşey yok aslında. Sadece ilginç kelime yapısı nedeniyle sayfalarımıza konuk oldu. Bununla birlikte, yazmaya başlayınca aklıma geldi ama tam olarak ta hatırlayamadım. belki birileri hatırlar da tamamlarız. şöyle ki; Bizim oraların köylüleri arasında süregelen bir rekabet ve birbiri ile her ortamda atışma geleneği vardır. Baba tarafından Akırlı'lı olmamdan mütevellit Vahit abi'den (Evirgen) çook uzun seneler önce duyduğum bir tekerleme/ bilmece (ya da her neyse) şöyle başlıyordu: " Camlı camsız gözlük takar Akırlı insanı..." sonrası da birkaç köy için benzer şeylerle devam ediyordu.

Tekrar konumuza geri dönersek, babamın köyde çekilmiş (1960'lı yıllar) gençlik fotoğraflarında bol miktarda güneş gözlüğü olduğunu farketmiştim. Bununla birlikte ben 80 lerde bizim oralarda güneş gözlüğü kullanan çok kişi hatırlamıyorum. "Numaralı" gözlüklere gelirsek, genetik miras ve yaşlanma emarelerine bağlı olarak gözlük kullanan çok fazla kişi hatırlamıyorum. bir de "kolormatik" gözlük fenalığı var ki köy-kent farketmeden herkesin uzak durması gereken bir acayipliktir bence. Nokta.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder